Четвртак 27. април 2023. године, Књажевско – српски театар од 20 часова
Слободан улаз уз обавезно преузимање карата и резервацију на билетарници Књажевско – српског театра. Радно време билетарнице је од 10 до 14 часова и од 18 до 20 часова. Бројеви телефона билетарнице су 034/332063 и 061/1643791.
“Та зверка ми као гадан преварант делује!
Кад болесника невешта слушкиња негује
његово здравље страда, и зна се већ да где интерес влада
Нема ни љубави ни самилости тада”!
Део је рецитатива либрета опере Уображени болесник, барокна тема, коју је компоновао један од најзначајнијих калабријских музичара 18. века међу највећим композиторима Напуљске школе: Леонардо Винчи. Винчијев болесник је типичан облик интермеца са лаганом, смешном и забавном драматуршком структуром.
Потребу да се у крагујевачки културни живот усели опера као редовни део музичког програма, препознао је Музички центар који је уједно и носилац уметничке музике у граду, делатности од општег културног интереса.
Захваљујући дугогодишњој сарадњи Музичког центра и Италијанског института за културу у Београду, крагујевачка публика је већ имала задовољство да се упозна са опером коју су публици приближили управо уметници извођачи из Италије.
. „Камерна опера“ која ће бити узведена пред крагујевачком публиком ,са једноставном и ефектном поставком, представља продукција коју интерпретирају домаћи и међународно признати уметници високог квалитета као што је баритон Габријеле Рибис у улози Дон Килонеа и сопран Ева Корбета у улози Еригете.
Дон Килоне , мушкарац у зрелим година умишља да је болестан и кроз заплете представља више проблематика тадашњег друштва, с тим да тема може да се пренесе и у данашње савремено доба. Човек коме се све бриге претачу у бригу о здрављу,најчешће има проблем да уколико га нешто мучи брига му се претвара у болест која одлази како и долази сама од себе. Доктори који га лече представљени су као лихвари који се на његовој измишљеној болести богате. Поред њих материјану добит очекије и његова жена. Са друге стране уображени болесник има и људе који му желе добро, јер он није лош човек осим што је преплашен за своје здравље.
Срећом на крају се сви неспоразуми изгладе и све недаће реше. До тога води низ комичних ситуација, што ово маестрално дело чини ужитком за слушање.
Захваљујући и бројним предностима Винчијеве музике, непосредне и мелодичне, интермецо је веома успешан, толико да се почетна арија често појављује у каталозима припремљеним као пример буфо репертоара из осамнаестог века
Габријеле Рибис је поред остварених улога у свим значајним операма и оснивач и директор Пиколо опера фестивала смештеног у најлепшим дворцима и вилама италијанске регије Friuli Venezia Giulia, а такође и уметнички саветник Јерусалимске опере (Израел). Са својим организационим искуством о неконвенционалним просторима цењен је и као редитељ: међу његовим најзначајнијим делима су Дон Ђовани у Давидовој кули у Старом граду Јерусалиму и Madama Butterfly у Замку Нагоја за Јапански оперски фестивал.
Сопран Ева Корбета поред безброј успешно остварених оперских арија 2022.године дебитовала је у Менотијевом филму „Медијум“, у улози Монике, у Театру Гранде у Бреши. Што се тиче сакралног репертоара, управо је дебитовала на концерту као сопран солиста у Моцартовом „Реквијему” у децембру 2022. у улози Мими за Бел’Опера Фестивал у Милану.
Инсценација, сценографија и костими Филипеу Ротонду, док ће звук барока на чембалу дочарати Ерик Фостер.
Габријел Рибис
Победник интернационалног такмичења Spoleto и члан Академије Arena di Verona, баритон Габријел Рибис, је наступао у великим оперским театрима, као што су: Opera di Roma, Maggio Musicale Fiorentino, Teatro la Fenice di Venezia, Teatro comunale di Bologna, Arena di Verona и Teatro Massimo di Palermo.
Своју интернационалну каријеру је започео улогом Гуљелма у последњој продукцији Тако чине све Giorgio Strehlera у Шпанији, Немачкој, Италији, Јапану, Грчкој и Русији. Габриел редовно наступа у Опери Монте Карло, као и у Циришкој опери, Тел Авив опери, на фестивалу Перелада (Шпанија), Chorégies d’Orange (Француска), Националом театру у Прагу, Ријеци, Казану (Русија) и Марибору.
Његове значајније улоге су: Дон Ђовани у истоименој опери, гроф Алмавива у опери Фигарова женидба, Дон Алфонсо у Тако чине све, Данило у опери Весела удовица, Белкоре и Дулкамара у Љубавном напитку, Фигаро и Бартоло у Севиљском берберину, Жермон у Травијати, Марчело у Боемима, Шарплес у Мадам Батерфлај и Ескамило у опери Кармен.
Као концертни извођач, певао је у Carmina Burana, Немачком реквијему и програмима духовне музике на француском и немачком језику. Учествовао је и у извођењу модерне опере у улози Мамуда (Смрт Клингхофера, Џон Адамс) у Италији и Чешкој.
Оснивач је и директор Пиколо оперског фестивала смештеног у најлепшим дворцима и вилама италијанске регије Friuli Venezia Giulia, а такође и уметнички саветник Јерусалимске опере (Израел). Са својим организационим искуством о неконвенционалним просторима цењен је и као редитељ: међу његовим најзначајнијим делима су Дон Ђовани у Давидовој кули у Старом граду Јерусалиму и Madama Butterfly у Замку Нагоја за Јапански оперски фестивал.
Ева Корбета
Ева Корбета је дипломирала музикологију у априлу 2007. на “Università degli studi” у Милану ( Италиja ). Потом 2009. године, дипломирала је певање на Конзерваторијуму Фермо Г. Б. Перголези из Ферма ( Италија ). У децембру 2009. придружила се “Accademia di alto perfezionamento” на Ђакомо Пучини позоришту у Торе дел Лаго (ЛУ). Године 2010. у Торе дел Лаго, дебитује у улози као Suora Infermiera у Suor Angelica и Лаурета у Gianni Schicchi . Певала је улогу Кејт Пинкертон у Мадам Батерфлај на 56. Пучинијевом фестивалу. У истој продукцији, такође је певала у Teatro Comunale у Ферари и позоришту “ Г. Верди “ у Пизи. 2011/12. изабрана је за ‘“Opera ensemble“ Карла Феличеа у Ђенови, где је дебитовала у Die Zauberflöte као Erste Dame. У марту и априлу 2013. дебитовала је у улози Алис Форд у филму Falstaff од Вердија у Варнској опери ( Бугарска ), улогу коју је касније играла у разним операма куће у Холандији, укључујући Utrecht, Rotterdam, Gouda, Leiden, Bergen op Zoom, Zwolle и Doetikem. Године 2014. извела је улогу Доне Ане у Моцартовом Дон Ђованију у Palazzo dei
Congressi у Лугану ( Швајцарска). 2015. године извела је улогу Виолете Валери у Вердијевој Травијати, у Teatro Greco у Таормини ( Италија ). Победила је на следећим такмичењима: “Concorso lirico internazionale Città di Alcamo”, “Concorso internazionale Giannino Zecca”, “Concorso internazionale Besostri” за улогу Адине у “Elisir d’Amore”. Певала је у Tounee у Кини од децембра 2017. до јануара 2018, укључујући Шангај Велико позориште и Харбинско филхармонијско позориште. 2021. освојила је другу награду “ Concorso lirico internazionale Sordello” и улогу Доне Ане, где је наступила на “Festival Cuneo Classica” у јулу 2021. и у Шпанији у новембру 2021. У октобру 2021. поново је певала улогу Адине у “L’Elisir d’amore” на Белопера фестивалу и дебитовала је као Мими у “La Boheme” у октобру 2022. увек на Белопера фестивалу у Милану. У јуну и јулу 2022. дебитовала је у Teatro Grande Brescia као Моника у Менотију “The Medium” и увек је певала на концертима у Teatro Grande. 2022. имала је и интензивну концертну сезону, дебитовала је као сопран солиста у Моцартовом Реквијему и у Моцартовом мотету „Ексултате, Јубилате“.
Филип Ротондо
Баритон ФИЛИПО РОТОНДО Рођен је у Милану 1993. године. Дипломирао је на Миланском конзерваторијуму Ђ. Верди са највишим оценама. Студирао је код баса Мастронија и баритона Хуана Понса, Федерика Лонгија и мецосопрана Лусијане Д’Интино. У децембру 2022. магистрирао је оперску сценску режију на Академији за Оперу у Верони. Наступао је у бројним соло улогама у познатим оперским кућама (Teatro Regio di Parma, Teatro Comunale di Bologna, Amman Opera Festival, Teatro degli Arcimboldi, Teatro Alighieri Ravenna, Teatro Pavarotti, Teatro Grande, Teatro Sociale di Como, Teatro Valli, Sferisterio di Macerata, Teatro Coccia). У јануару 2019. примљен је на Академију за врхунске оперске певаче коју води Театар Comunale из Болоње. Тамо учествује на многим концертима и сродним активностима. Септембра 2020. радио је као сценариста и учествовао као певач у улози Контеа у скраћеној верзији Фигарове женидбе током прослава за поновно отварање Виле Реале у Монци. Председник је и суоснивач Музичког удружења ФИЛРО, чији је циљ да оперу приближи местима културе (музејима, дворцима, уметничким галеријама, библиотекама…) и да се пружи прилика за посао младим уметницима оперског сектора. Као редитељ поставио је Травијату, Тоску, Фигарову женидбу, Телефон и Тајну Сузане. У мају 2022. био је помоћник директора Габријела Рибиса у Јерусалимској опери и Пиколо оперском Фестивалу за Хасеову оперу La Contadina (Сељанка). У септембру 2022. је био помоћник редитеља Лоренца Маријанија, за продукцију Il Trovatore (Трубадур) у Teatro la Fenice у Венецији. У октобру 2022. био је помоћник редитеља за отварање сезоне 2023. у Teatro alla Scala. У марту 2023. поставио је Травијату за фондацију Франко Албини у Милану. Истог месеца поставио је Пучинијеву Тоску у Teatro del Vigentino у Милану.