Даме свирају Шопена, пијанистички реситал
Рита Кинка и Марија Ђукић, клавир
Четвртак 3. новембар 2022. године. Свечана сала Прве крагујевачке гимназије од 20 часова.
РИТА КИНКА
Богата пијанистичка каријера Рите Кинке обухвата преко 800 реситала и наступа с многобројним угледним оркестрима у скоро свим европским земљама, као и ван европског континента (САД, Тајван, Јапан, Израел, Канада, Аустралија). Редовни је професор за главни предмет клавир на Академији уметности у Новом Саду.
Добитница је низа југословенских и међународних награда на такмичењима: Сенигалија (1979), Верчели (Viotti, 1981), Београда (Међународно такмичење Музичке омладине, 1983), Цвикау (Schumann, 1985), Сиднеј (1985), Минхен (АРД, 1987), Бордо (1988, златна медаља), Вашингтон (1990), Брисел (Краљица Елизабета, 1991), Орлеан (Клавирска музика 20. века, 1996).
Прва је добитница годишње награде Европског парламента Prix femmes d`Europe („За жену Европе”), награде за најбољег европског извођача озбиљне музике, уручене јој у Бриселу јуна 1991. године, те Фебруарске награде Града Новог Сада за 2002. годину.
Снимала је за радио и ТВ центре у више земаља: Србија, Македонија, Словенија, Хрватска, Италија, Аустрија, Немачка, Белгија, Француска, Русија, Естонија, Чешка, Словачка, Мађарска, Румунија, Бугарска, Енглеска, Грчка, Шпанија, Израел, Канада, САД, Аустралија, Тајван. Снимила је три цд-а у издању бриселске куће Digital Media Production и ПГП РТС, а претходно и једно ЛП издање.
Студирала је на АУ у Новом Саду у класама професора Е. Тимакина и А. Валдме, а постдипломске студије завршила је на Факултету музичке уметности у Београду, у класи проф. Д. Трбојевића, и на АУ у Новом Саду у класи проф. А. Валдме. Усавршавала се на Џулијарду у Њујорку у класи проф. Ђерђа Шандора, као стипендисткиња Фондације “Ђина Бахауер” која јој је додељена на Међународном такмичењу “Краљица Елизабета” у Бриселу 1987. године, као „најперспективнијем младом уметнику“. Страствено и са љубављу, поступно је стицала велико извођачко искуство које карактеришу специфичан стил свирања пун сензибилитета и сугестивности, и одабрана дела најзахтевнијег клавирског репертоара. Реситалским пројектом децембра 2016. у циклусу “Уредник/уметник у гостима” Центра за музику Коларчеве задужбине у Београду, специфичним концептом програмског обликовања извела је композиције Баха, Брамса и Шопена. Године 2016. је била на функцији председнице Уметничког савета “Нови Сад 2021” за Европску престоницу културе.
МАРИЈА ЂУКИЋ
Дипломирала је и магистрирала на Факултету музичке уметности у класи проф. Срђана Грбића. Усавршавала се на мајсторским курсевима у Туру (Француска) код проф. Алексеја Наседкина и у Сиону (Швајцарска) код проф. Бернхарда Еберта. Провела је две године на специјализацији у Санкт Петербургу (Русија), на конзерваторијуму Римски-Корсаков, у класи проф. Јекатерине Мурине.
Запослена је на Факултету музичке уметности у Београду као редовни професор на Катедри за клавир. Наступала је као солиста и камерни музичар у Београду, многим градовима у Србији, у Црној Гори, Македонији, Босни и Херцеговини, Русији, Италији, Швајцарској, Турској.
На њеном репертоару су најзаступљеније композиције класицизма и романтизма.
Поседује посебан афинитет према делима Фредерика Шопена. Један од најзначајнијих и најуспешнијих концерата са Шопеновим делима извела је у Великој дворани Коларчеве задужбине 2010. године, поводом двестоте годишњице рођења композитора, под покровитељством Амбасаде Пољске.
Наступа у различитим камерним ансамблима, као члан трија Amorosso и трија Classica Aeterna . Наступала је на концертима у оквиру Трибине композитора и Међународног фестивала харфе.
Године 2015. је концертом у Великој дворани Коларчеве задужбине обележила 30 година уметничког рада.
Као солиста сарађивала је са Београдском филхармонијом, Симфонијским оркестром РТС, оркестром Дома војске и Београдским гудачким оркестром Душан Сковран.
Снимала је за Радио Београд.
ПРОГРАМ
Фредерик Шопен : 4 Емпромптија
бр. 1 оп. 29, Ас дур
бр. 2 оп. 36, Фис дур
бр. 3 оп. 51, Гес дур
бр. 4 оп. 66, цис мол, Fantaisie-Impromptu
Марија Ђукић клавир
Фредерик Шопен : Ноктурно оп. 62, Е дур
Баркарола оп. 60, Фис дур
Рита Кинка клавир
Фредерик Шопен : Балада бр.4, еф мол
Марија Ђукић клавир
Фредерик Шопен : Соната оп. 58, ха мол
Allegro maestoso
Scherzo
Molto vivace
Largo
Finale
Presto non tanto
Рита Кинка клавир
Организатор :
Музички центар Крагујевац у сарадњи са Београдским Шопен фестом.