Ансамбл BLISS
Четвртак, 28. април, Галерија куће Ђуре Јакшића од 19 часова.
Ансамбл BLISS је камерни ансамбл основан 2013. године. Сачињен је од професионалних музичара, који су од оснивања до данас, одржали велики број концерата у нашој земљи. Ансамбл настоји да негује уметничку музику. Од првобитно формираног дуа – виолина и клавир, сарађујући са различитим музичарима, ансамбл наступа у формацијама трија, квартета, квинтета и камерног оркестра. Ансамбл BLISS је стуб Фестивала камерне музике BLISS у Горњем Милановцу, где наступа од његовог оснивања.
Бојана Ђоловић (1989, Горњи Милановац) основне и мастер академске студије завршила је на Факултету уметности у Нишу у класи проф. Јована Богосављевића. Била је концертмајстор Симфонијског оркестра младих Србије и члан Интернационалног оркестра Toppenkurset у Норвешкој. За време студија била је концертмајстор Симфонијског оркестра Факултета уметности и камерног оркестра Концертанте, са којим је наступала и као солиста под диригентском палицом Милене Ињац и Јаниса Адамидиса (Грчка). У театру Верди у Милану, 2011. године, изабрана је за концертмајстора симфонијског оркестра основаног исте године, била је вишегодишњи члан оркестра Buxtehude у Немачкој. 2019. године наступа као солиста са Нишким симфонијским оркестром у сарадњи са маестром Миленом Ињац.. Од 2013. године активно наступа са камерним ансамблом Bliss, чији је и оснивач. Члан је оркестра Метаморфозис. Од 2020.године, ради у Mузичкој школи ‘Др Војислав Вучковић’ у Чачку као професор камерне музике, виолине и оркестра. Године 2017. је основала први Фестивал камерне музике у Нишу – Bliss, а потом се одржавање Фестивала наставља у Горњем Милановцу.
Тренутно је на постдипломским студијама за камерну музику, на Академији Scuola di Musica di Fiesole, у Фиренци, у класи Маестра Бруна Канина.
Саша Мирковић, по мишљењу критичара најбољи српски виолиста рођен је у Чачку, 1980. године. Музичко образовање стекао је у Школи за музичке таленте у Ћуприји, након чега уписује основне, потом и магистарске студије на Факултету музичке уметности у Београду. Професори су му били уметници и педагози Петар Ивановић, Панта Величковић, Ђерђ Зазровић, Томислав Милошевић и Дејан Млађеновић. Био је члан и вођа секције виола Норвешког омладинског оркестра (Елверум), Немачко-скандинавског оркестра (Берлин) и Светског омладинског мировног оркестра (Стокхолм). Током студија, био је добитник великог броја првих и специјалних награда, укључујући и награде за извођење савремене музике. Међу признањима је и премија такмичења Таленти за 21. век у Словачкој, захваљујући којој је као солиста наступио са Словачким камерним оркестром под управом виолинисте Богдана Вархала.
Обимна концертна активност Саше Мирковића обухвата извођења на свим најзначајнијим фестивалима уметничке музике у Србији (Бемус, Међународна трибина композитора, КоМА…), али и наступе у престижним дворанама и фестивалима широм Европе, у САД, Канади, Аустралији, Новом Зеланду, Хонг Конгу (Карнеги хол, Њујоршка филхармонија, Волт Дизни Хол, Сиднејска опера, Санта Ћећилија, Барбикан, Плејел…). Као солиста и вођа секције виола наступао је и са Ансамблом АРТЕ, БКО Љубица Марић, БГО Душан Сковран, Камерним оркестром Шлезингер, СО Војске Србије Станислав Бинички, Омладинским симфонијским оркестром Југоисточне Европе, Камерним оркестром Универзитета у Крагујевцу, No Borders Orchestra, а остварио је сарадњу и са Оркестром Жебељан, Београдском филхармонијом, те био члан квартета Kontradance и Кон-траст. Последњих година остварује изузетно запажене наступе као солиста испред Ансамбла Метаморфозис, чији је оснивач и уметнички вођа.
Остварио је значајан број трајних снимака за националне и међународне радијске и телевизијске куће. Запослен је као редовни професор на Филолошко уметничком факултету у Крагујевцу и соло виола је регионалног No Borders Оркестра.
Мр Александар Јаковљевић редовни професор на Катедри за Камерну музику на Факултету уметности у Нишу. Музичко образовање започиње у Краљеву а наставља у Школи за музичке таленте у Ћуприји. Дипломирао виолончело на ФМУ у Београду, у класи проф. Виктора Јаковчића. За време студија камерну музику похађа у класи проф. Алемка Белотија, када и оснива Београдски гудачки квартет са којим је остварио велики број концерата у најзначајнијим салама у нашој земљи, попут Коларчеве задужбине, САНУ, Уметничког павиљона Цвијета Зузорић, Скупштине града Београда, Атријума народног музеја, Матице српске у Новом Саду и трајно забележио десетине снимака за архиву РТС-а.
Похађао је мајсторски курс Amadeus String Quartet у Лондону.
У исто време делује и као члан Београдске филхармоније.
Један је од оснивача клавирског трија Константинус. Као ментор секције виолончела реномираног оркестра Интернавионални оркестар младих музичара (YMISO) са седиштем у Италији ангажован је од 2003. до 2010. год. У сарадњи са КЦ Рибница из Краљева, 2011. године оснива Градски оркестар Црвчанин.
Један је од снивача квинтета Академикс са којим изводи танго музику, као и ансамбла Art Family који изводи традиционалну музику.
Јован Тешић, основно и средње музичко образовање завршава у Музичкој школи ,,Коста Манојловић”, у Земуну. Године 2012. уписује Факултет уметности у Нишу, у класи професора Јована Богосављевића. Наредне године, априла 2013. похађа мајсторски курс код Немање Радуловића, а у мају исте године свира уз пратњу Нишког симфонијског оркестра као солиста. Године 2014. наступа неколико пута као солиста, од чега се издвајају концерт награђених студената Факултета уметности у Нишу, концерт поводом обележавања Светског дана Рома, концерт поводом обележавања осмог марта. Током студија осваја две друге награде на Међународном такмичењу гудача у Нишу. Са гудачким квинтетом, у класи професора Александра Јаковљевића, 2014. године осваја прву награду на Републичком такмичењу камерне музике у Београду. Такође током студија, као члан камерног оркестра ,,Хибриди”, и као један од солиста, остварује значајан број наступа у земљи и иностранству, од чега се издвајају концерт у великој сали Коларчеве задужбине и концерт у позоришту ,,Театро Нуово” у Сполету (Италија). Основне академске студије завршава јула 2017. године, а мастер академске студије октобра 2018. године у класи проф. Јована Богосављевића. Од септембра 2017. до септембра 2019. године радио у ,,Музичкој школи Ниш” као наставник виолине на одређено време. Од 2017. године је члан Камерног ансамбла БЛИС, са којим наступа последње три године у оквиру Фестивала камерне музике BLISS.
ЈОСИП СЛАВЕНСКИ (1896–1955), југословенски композитор. Рођен у породици пекара у Међумурју као Штролцер, од 1918. име Славенски придодао породичном да би га од 1939. учинио својим грађанским презименом. Школовао се у Будимпешти 1913–15. код З. Кодаља, Прагу 1920–23. код В. Новака и усавршавао у Паризу (1925–26), где је дошао у додир са композиторима из групе Шесторке. Тада склапа уговор са угледном издавачком кућом Шот и синови о издавању свих својих дела. Запошљава се на кратко у Загребу (1923–24), као наставник ниже музичке школе при Музичкој академији, да би, по добијању отказа, отишао у Београд и ту се стално настанио. Радио је као професор Музичке школе у Београду, Друге мушке гимназије, Средње музичке школе при Музичкој академији (1937–45, она се после 1955. осамосталила и данас носи његово име), на Музичкој академији у Београду (1945–55), где је предавао композицију.
Славенски је композитор елементарне снаге експресије, смео у истраживању нових изражајних могућности, својим опусом указао је на нове путеве развоја идеја националног стила приступајући народном мелосу са експресионистичког становишта. Његов обиман опус обухвата све музичке жанрове изузев опере. Форма му је најчешће рапсодична, слободна, у хармонију уноси највеће слободе, улазећи у сферу политоналности и атоналности, инструментацију заснива на акустичким законима које је посебно истраживао што резултује врло самосвојним решењима и необичним тонским бојама.
Најзначајнији вокално-симфонијски опус му је Симфонија Оријента (првобитни наслов Религиофонија), компонована за солисте, хор и оркестар (1934). Међу симфонијским делима издвајају се свите Балканофонија (1927) и Четири балканске игре (1938), оркестарске прераде клавирских свита Са Балкана, Југославенска свита, Из Југославије, симфонијска слика Ноктурно, Музика за оркестар (1936) и Музика за камерни оркестар (1938). У камерној области дао је три гудачка квартета (1923, 1928, 1938), Песме моје мајке, за алт и гудачки квартет (Четврти гудачки квартет, 1944), квинтет Са села (1925) и Дувачки квинтет, Славенску сонату за виолину и клавир (1924) и Сонату религиосу, за виолину и оргуље (1925),